יום שני, 2 באוקטובר 2017

הישרדות בסוכה- פעילות לסוכות בסגנון הישרדות

לקראת החגים אני אוהבת להכין פעילויות בלתי נשכחות עבור התלמידים. והיום- הישרדות בסוכה. 3 כיתות שמתחרות אחת מול השנייה במטרה לזכות בתואר "השורדים האחרונים". המטרה המרכזית של הפעילות היא גיבוש כיתתי. ואיך עוזרים לגיבוש להתבצע? נותנים להם להתחרות מול כיתה אחרת במשימות שדורשות שיתוף פעולה.
יום לפני הפעילות התלמידים קיבלו הודעות לפלאפונים על כך שמחר תתבצע פעילות מיוחדת ואת רשימת הציוד (מקלות מטאטא, נעלי ספורט וסדינים). בנוסף, שלחנו להם את לוגו התחרות.

אז מה היה לנו בפעילות?

תחילה, התלמידים עמדו על שלושה שטיחים- כל כיתה על שטיח. אחד התלמידים הפעיל את המוסיקה של הישרדות ואז הגיע צוות המנחים (המורים) עם ה"באפים" של הישרדות.


לאחר מכן חילקנו באפים גם לתלמידים (תודה רבה להפקת הישרדות על תרומת הבאפים- הוסיף הרבה אווירה לתלמידים).
כל כיתה שלחה נציג לדואר האי ושם הם קיבלו את המשימה הראשונה. הצגנו לתלמידים שבכל תחרות הם יכולים לצבור עד 10  נקודות. בסוף התחרות הכיתה שתצבור הכי הרבה נקודות תהיה הכיתה ש"שרדה בסוכה".




משימה 1- הקמת מחסה. כל כיתה בחרה לעצמה מקום והקימה את המחנה שלה.



משימה 2- ציוד למחסה- כל כיתה הכינה שרשרת באורך 3 מטרים. לרשותם היו סרטי מדידה.

משימה 3- אתגר האוכל- בכל פעם קבוצה שלחה נציג שטעם מאכל כלשהו והיה צריך לנחש מהו המאכל (מלח, סוכר, קטשופ, עוגה, סירופ מייפל ועוד...כל מה שיש בחדר מורים).

משימה 4- משימת ה"חסינות"- בדיוק כמו בהישרדות, משימה שדורשת כוח ומוח. תחילה, בחרו התלמידים שני תלמידים שיחכו בקצה השני של המסלול והם ירכיבו פאזל הקשור לסוכות. אך חלקי הפאזל נמצאים בצד השני. שאר התלמידים העבירו את חלקי הפאזל בשכיבה על סקוטר ותוך הליכה עם הידיים כשחלק מהפאזל עליהם. רק כאשר כל חלקי הפאזל היו בסוף המסלול, הרכיבו הנציגים את הפאזל (שהודבק על חלקי לגו)



משימה חמישית- התלמידים קיבלו אייפד ודף עם ברקוד. הם סרקו את הברקוד והגיעו לשיר "בסוכה שלנו". עליהם היה לרשום את שמות האורחים בסוכה לפי סדר הופעתם בשיר. 


משימה שישית- אתגר ה"ידע"- חידון עם שאלות הקשורות לחגי תשרי (השאלות לקוחות מתוך משחק, אך בחיפוש בגוגל אני בטוחה שיש המון מאגרי שאלות).

בסוף, סיכמנו את הנקודות והוכרזה הכיתה הזוכה. הם זכו ב- 1,000,000 נקודות והנאה :)

כל הפעילות לקחה 3 שעות. 
החיוך לא ירד מהפנים של התלמידים במהלך כל היום. בנוסף, הם החליטו לאתגר גם את צוות המורות ומחר מחכה לנו חידון בקהוט שהם הכינו לנו (כי זה לא פייר שרק אנחנו עושים להם, הם גם רוצים להחזיר לנו).

תודה רבה לכל השותפים בפעילות- להישרדות שתרמו לנו את הבאפים ולכל הצוות. בעיקר לעדי בוטבין- דיסקין שהופקדה על הנחיית התחרות (גיא זוארץ קטן עלייך!)

מוזמנים גם לבצע את הפעילות ולכתוב איך היה. 
חג סוכות שמח,
מור קנדי. 

עזרים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה